zondag 12 januari 2014

Piswoedend, een mail aan verstandig mens

Dag mijnheer (man waar veel respect voor heb)
ik kom zomaar bij u binnen vallen,
neemt u mij niet kwalijk maar iets zit mij heel dwars,
op een of andere manier zijn wij verbonden
met het overlijden van Nico Vijsma.
In de eerste plaats mijn condoleance.
Niek sprak altijd met veel respect over u en
ik weet dat u altijd contact met hem gehad heb.
Ik kende Niek vanaf de tijd van de Dagbladunie
en we zijn 35 jaar goede vrienden gebleven.
Die hele vastgoedaffaire, die kan kan mij gestolen worden
ik heb er nooit iets mee gehad, geen belang.
geen interesse in geld
"Jij wilt niet rijk worden", u weet wie het zei.
Maar het is zoals het is
dus ik was ineens vriend van een misdadiger, een crimineel
de magiƫrs van de vastgoedfraude, De vastgoedfraudeur
.
Ik heb mij daar heel lang erg over geamuseerd, totdat Niek
op de vloer lag een beetje dood te gaan en de elite
journalisten het noodzakelijk vonden om eens flink door te trappen.
Een voorbeeld is de mail gepubliceerd op;
www.lijkenpikker.com

Ik was en ben onthutst over de strekking en inhoud,
het is bij de wilde spinnen af.
Maar het kwasterige gedrag van een "sterreporter" als hierboven verwoord
brengt het schuim op mijn lippen.
Ik wordt echter geheel
P I S W O E D E N D
als de gehele beroepsgroep doet
alsof dat mailtje (zie onder) niet bestaat.
Daar wil ik graag een openbaar debat over, met een ieder
die daar wat over wil zeggen.
Op televisie met open visier wil ik het verschil in mores
wel eens zien.
Ik ga niet in debat met die kwast, voor de rest mag iedereen aan tafel zitten.
Het leek mij correct u van mijn voornemen voortijdig op de hoogte te stellen,
want ik laat in deze de deur niet voor mijn neus dichtslaan.


Onderstaand een kopie van het eerste uitgebreide mailtje
waar ik over ga publiceren.
Met vriendelijke groet,
Cees Ruyter


Na een telefoongesprek heb ik hem geschreven;

Bedankt voor het gesprek.
Mijn woede is zinloos dat begrijp ik heel goed.
De kwast die het geschreven heeft
zal het meeslepen.
Het is benoemd en zal slijten.
Ik ga verder op mijn weg.
Met vriendelijke groet,
Cees

Geen opmerkingen:

Een reactie posten